Η πολυδιαφημιζόμενη έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του flyover που αναμένεται
να ξεκινήσει στα τέλη της εβδομάδας, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά, ότι ο σχεδιασμός και η
κατασκευή υποδομών με σκοπό την κερδοφορία των ομίλων, συνοδεύεται από την λογική του
“πάμε και όπου βγει” .
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν , χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της
συμφόρησης που θα δημιουργηθεί από την κατασκευή ενός έργου που ο λαός μας το πληρώνει
πανάκριβα μέσω ΣΔΙΤ.
Σε αυτά τα πλαίσια δημιουργείται μια κατάσταση που ενισχύει τη ζοφερή πραγματικότητα
για την καθημερινότητα των εργαζομένων, καθώς:
– Ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος στην περιφερειακή οδό, για έναν εργαζόμενο ο οποίος μένει
Ανατολικά και δουλεύει Δυτικά (ή το ανάποδο) θα δημιουργήσει μεγάλο πλήγμα στον ήδη σχεδόν
ανύπαρκτο ελεύθερο χρόνο του. Το να χρειάζεται ένας εργαζόμενος 2 ώρες να διασχίσει την
περιφερειακή οδό ήδη συμβαίνει σε μέρες με οδικά ατυχήματα, το να γίνεται αυτό σε καθημερινή
βάση προκαλεί φρίκη μόνο στην ιδέα.
– Η ταλαιπωρία από την κίνηση θα δημιουργήσει πρόσθετες οικονομικές επιπτώσεις για τους
εργαζόμενους σε καύσιμα και φθορές στα οχήματα, στο ήδη καταβεβλημένο εισόδημα από την
εκτίναξη της ακρίβειας και τις φοροεπιδρομές.
– Εργαζόμενοι και μικροί αυτοαπασχολούμενοι που η επαγγελματική δραστηριότητα τους εξαρτάται
σε μεγάλο βαθμό από τις συχνές μετακινήσεις (μεταφορικές, πωλήσεις, ιατρικοί επισκέπτες κτλ.)
θα δουν επιδείνωση στις απολαβές και το εισόδημα τους.
Για άλλη μια φορά γίνεται φανερό ότι ο δρόμος της κερδοφορίας των ομίλων έρχεται σε
σύγκρουση με τις ανάγκες των εργαζομένων για ασφαλείς, ποιοτικές και φθηνές μεταφορές και
συγκοινωνίες.
Γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό οι εργαζόμενοι της περιοχής μέσα από τα σωματεία και τους
φορείς της πόλης να διεκδικήσουμε:
-Άμεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ με εκατοντάδες οδηγούς με μόνιμες προσλήψεις, νέα λεωφορεία,
νέες γραμμές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μείωση του εισιτηρίου που θα επιτρέψουν να
απορροφηθεί έτσι ένα τμήμα της κυκλοφορίας.
-Επιτάχυνση του έργου του Μετρό και όλων των επεκτάσεων προς Καλαμαριά, δυτικά αλλά
και ανατολικά. Να δοθούν σαφή χρονοδιαγράμματα και όχι “τζούφιες” υποσχέσεις. Να μην
προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του που θα επιφέρει μεγαλύτερο κόστος στο λαό.
Υλοποίηση του έργου του δυτικού προαστιακού και εξέταση κάθε άλλης έκτακτης ή μόνιμης
συγκοινωνιακής λύσης που θα συμβάλει στην απορρόφηση κυκλοφοριακού φόρτου ιδιαίτερα για
τις μετακινήσεις από και προς την εργασία.
-Μέχρι να γίνουν τα παραπάνω, καμιά παρέμβαση στην Περιφερειακή Οδό που θα
επιβαρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και θα επιδεινώσει την κατάσταση στο Σέιχ
Σου. Να μην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με
ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την

αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη, στη βάση
επικαιροποιημένων στοιχείων για την κυκλοφορία, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση,
να εκπονηθούν ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες με τη συνεργασία του ΑΠΘ.
-Ενίσχυση της τροχαίας, των σχεδίων έκτακτων παρεμβάσεων που μπορούν να συμβάλουν
στη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων στο κυκλοφοριακό της πόλης.
-Να ληφθούν υπόψη εύλογες ανησυχίες κατοίκων σε περιοχές δίπλα στην Περιφερειακή
Οδό, να εξεταστούν και σχεδιαστούν εξαρχής λύσεις που θα μειώνουν σημαντικά την οποιαδήποτε
επιβάρυνση την περίοδο κατασκευής έργων αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής αλλά και
την περίοδο λειτουργίας της.
– Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωμής στάθμευσης στο Δήμο
Θεσσαλονίκης, δέσμευση οικοπέδων για δωρεάν στάθμευση, σύνδεση αυτών των χώρων με
το κέντρο της πόλης με ΜΜΜ.
– Να ιεραρχηθούν επιτέλους έργα και υποδομές που λείπουν από την περιοχή μας και
βρίσκονται στα αζήτητα όπως αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική προστασία και
θωράκιση, προστασία από τη βιομηχανική ρύπανση και δυσοσμία, σχολεία, φοιτητικές εστίες,
έργα πρασίνου και αξιοποίησης ελεύθερων χώρων που έχουν βάλει στο μάτι επιχειρηματίες όπως
στο χώρο της ΔΕΘ, στο παραλιακό μέτωπο και αλλού.
– Να εξασφαλιστεί, με ευθύνη της εργοδοσίας, η μίσθωση λεωφορείων για την μεταφορά
των εργαζόμενων στην εργασία τους, ιδιαίτερα σε χώρους μεγάλης συγκέντρωσης όπως
το εμπορικό κέντρο COSMOS και η ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου
– Να καταργηθεί ο ΦΠΑ και όλοι οι Ειδικοί Φόροι στα καύσιμα για εργαζόμενους και μικρούς
επαγγελματίες.
Άμεση αύξηση στους μισθούς, για να καλυφθεί το τεράστιο έξοδο των καυσίμων και
των εισιτηρίων για την μετακίνηση των εργαζόμενων.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ FLYOVER, ΚΥΡΙΑΚΗ 12/11 ΣΤΙΣ
11:00 ΣΤΗΝ ΤΟΥΜΠΑ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ (ΠΡΩΗΝ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ)

Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης
Ταξική Ενότητα στο Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης
Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης
Συνδικάτο Κατεργασίας Ξύλου Θεσσαλονίκης
Συνδικάτο Μετάλλου Κ. Μακεδονίας
Συνδικάτο Φάρμακου Κ. Μακεδονίας
Σωματείο Μηχανικών Μακεδονίας
Ένωση Λογιστών Θεσσαλονίκης
Ταξική Ενότητα στο ΣΕΤΗΠ

Συνδικάτο Τροφίμων Ποτών Κ. Μακεδονίας
Σωματείο Deloitte Θεσσαλονίκης
ΣΕΤΕΠΕ